Miten saan käyttööni lisensoitavan brändin ja mitä asioita siihen liittyy, kysymys jota joskus kuulee messuilla ja tapahtumissa. Lisensointi on yksinkertaista ja helppoa. Lisensointiagenttien tehtävänä on etsiä uusia lisensointikumppaneita ja rakentaa pitkäikäinen yhteistyö asiakasyrityksen ja päämiehen välille. Lisenssointiagentti kartoittaa asiakasyrityksen tarpeen ja tarjoaa siihen soveltuvaa ratkaisua brändilisensoinnin avulla.
Otetaan esimerkki yrityksestä joka on päättänyt hyödyntää lisensointia oman myynnin kasvattamiseksi tavoitteiden mukaan. Yritys on juuri löytänyt omia suunnitelmiaan tukevan brändin, esimerkiksi kuvituksen tai animaatino, joiden arvot, viesti, fiilis tukee yrityksen omaa palvelua tai tuotetta. Mahtava tilanne! Saattaa olla, että he ovat nopeuttaneet oikean brändin löytämistä ja hyödyntäneet lisensointiagentin kokemusta, tai sitten toimineet itsenäisesti ja kuluttaneet siihen hieman enemmän aikaa. Kuinka tästä tilanteesta kannattaisi jatkaa?
Lisensointisopimukseen on vielä matkaa, sillä lisenssoitavan IP ( Intellectual Property ) omistaja on usein valtuuttanut lisenssointiagentin käymään neuvottelut asiakasyrityksen kanssa lisenssin käytöstä sekä varmistamaan, että molemmat osapuolet tekisivät yhteistyötä pitkäjänteisesti (Win-Win). Lisensointi on hyvä työkalu yritykselle, joka tietää kuinka yrityksen strategiaa toteutetaan ja tavoitteisiin päästään. Lisenssin päämies eli oikeuksien omistaja haluaa tehdä pitkäjänteisesti työtä lisenssointi -asiakkaiden kanssa jotta lisensoinnin kautta maksettavat korvaukset olisivat kohtuulliset sekä lisenssin haltijalle että päämiehelle.
Lisensointiagentti tarvitsee muutaman perustiedon neuvottelun käynnistämiseksi. Ne löytyvät alla olevasta lomakkeesta.
Jos olet kiinnostunut kuulemaan lisää KOOKin edustamista brändeistä, käytä seuraavat 4 minuuttia alla olevan lomakkeen täyttämiseen. Autamme lisää 24 tunnin sisällä. Kiitos!