Tiimien kehittäminen on tärkeä osa kehittyvässä yrityksessä. Saimme keskustella Catarinan kanssa hänen ja Markus Pesosen hienosta yrityksestä Acoustic Body ja heidän palveluistaan. Hän kertoi haastattelussaan yrityksen taustasta, minkälaisia palveluita heillä on ja missä heidän kannattaisi luovien menetelmien hyödyntäjänä kehittää omissa palveluissaan. Acoustic Bodyn palveluita ovat kokeneet jo yli 2000 asiakasta useita kulttuureista ja taustoista. Catarinan ammatillinen tausta on hyvin laaja organisaation kehittäjästä ihmisten ja ryhmien kanssa työskentelyyn. Haastattelussa hän kertoi tarkemmin omasta ammatillisesta taustastaan ihmismielen ja fasilitoinnista. Katso tai kuuntele koko keskustelu!
Kannattaako haasteita nostaa esiin? – tiimien kehittäjä Catarina Brazão
Catarina kertoi heidän asiakkaiden kokemuksista sekä tarinasta jonka asiakkaat rakentavat eräässä heidän palvelussaan. Esimerkkinä Acoustic Bodyn palveluiden vaikutuksista on työntekijöiden , tiimin sitouttaminen ja läsnäolo. Asiakkaat ovat antaneet heille palautetta palvleun vaikutuksista. Toisessa esimerkissä Catarina kertoi kuinka heidän työpajassa pureuduttiin asiakkaan tiiimin konfliktiin ja kuinka sitä pystyttiin purkamaan työpajan aikana. Toimeksiantajana oli yrityksen ylin johto koska työpaikan tiimilllä oli vaikea keskenäinen solmu joka piti purkaa. Tuloksia saatiin kahden päivän jälkeen. Joskus asiakkaat luulevat ettei kannata avata ongelmia ettei niistä tule hirviöitä. Usein se hirviö on heissä itsessään joka estää asioiden käsittelyn.
Keskustelimme myös,mitä asiakkaat tekevät työpajan kokemuksellaan, oppimallaan ja kuinka sen avulla voidaan kehittää tai käsitellä jotain uutta, jopa abstrakteja asioita.
Tiimien kehittäminen ja Acoustic Body – miten tiimien kehittäjä Catarina Brazão työskentelee
Acoustic Body on erikoistunut palvelussaan ääneen, tarinaan ja matkaan joita kuunnellaan ja koetaan äänimatkaa. Markus ja Catarina toteuttavat itse kaiken materiaalinsa ja ääniteokset on sävelletty tukemaan Acoustic Bodyn palveluita. Catarina kertoi myös tarkemmin mitä heidän palvelussaan tapahtuu, mitkä sen vaikutukset ovat ihmisen aivoissa. Todettiin myös että heidän hyödyntämälläään teorialla on myös paljon akateemisia julkaisuja.
Tunteiden piilottaminen luo ihmisissä stressiä, joka vaikuttaa työntekijöiden käyttäytymiseen. Acoustic Bodyn palvelussa asiakkaat kokevat tunteita äänimatkan aikana, tunteita joihin ei ole vielä liitetty tarinaa. Tämä on tärkeä tekijä ihmisen hermostolle! Suositeltavaa olisi kokea näitä tunteita viikottain, päivittäin. Tämä kehittää ihmisen hermostoa ja dynamiikkaa. Äänimatkan aikana ihmisen hermostoa ruokitaan turvallisessa ympäristössä. Se tuo asiakkaille muistoja ja kokemuksia.
Acoustic Bodyn palveluita ja äänimatkoja ja äänimaailmaa voi hyödyntää myös yrityksen strategia työssä skeä tulevaisuus- ja ennakointi -projekteissa.
Acoustic Body tarjoaa palveluaan koko Suomen alueella. Siihen kannattaa tutustua ja ennen kaikkea hyödyntää Catarinan asiantuntemusta tiimien kehittäjänä. Kuuntele Catarinan Brazãon kertomus Acoustic bodyn palveluista ja menetelmistä! ( kesto n. 60 min.)
Joko kävit tutustumassa Acoustic Bodyn palveluihin verkkosivuilla? tai tutustu Markus Kaustellin vuorovaikutuskouluttajan palveluun ja kokemuksiin yritysten kanssa työskentelystä? Lue lisää tästä.